Anarchy Explained to My Father

Francis Dupuis – DériThomas Déri

Publication traduite en anglais et en grec

Anarchy Explained to My Father (first published by Lux Éditeur in 2014 as L’anarchie expliquée à mon père) is a provocative and accessible discussion of the revolutionary mode of thought that rejects all forms of domination and seeks, in the words of Louise Michel, « order through harmony. » Francis Dupuis–Déri, a professor of political science and a radical anarchist, reveals through dialogue with his father the deeply humanistic and peaceful roots of anarchism. The discussion shows that beyond the caricature of anarchists as proponents of chaos and violence is a movement based on ideals of equality, co–operation, and autonomy.