Faculté de science

H3C 3P8

fondationVignette generale

Visuel du concours

Jane Mansbridge, Harvard University - Political representation in the age of populism

mansbridgeDans le cadre des grandes conférences de science politique, nous vous invitons à venir à la conférence de Jane Mansbridge, professeure à la Harvard Kennedy School, le jeudi 16 mars à 18 h, salle SH-2620, pavillon Sherbrooke, métro Place-des-Arts. Inscription obligatoire.

Jane Mansbridge, Charles F. Adams Professor of Political Leadership and Democratic Values, is the author of Beyond Adversary Democracy, an empirical and normative study of face-to-face democracy, and the award-winning Why We Lost the ERA, a study of anti-deliberative dynamics in social movements based on organizing for an Equal Rights Amendment to the U.S. Constitution. She is also editor or coeditor of the volumes Beyond Self-Interest, Feminism,Oppositional Consciousness, Deliberative Systems, and Negotiating Agreement in Politics. She was President of the American Political Science Association in 2012-13.  Her current work includes studies of representation, democratic deliberation, everyday activism, and the public understanding of free-rider problems.

Premier inspecteur général municipal au Canada, Denis Gallant mise sur la relève

denis gallantPortrait de Denis Gallant dans la série donateur à l'honneur